Skolens sikkerhedsprocedure vedr. Persondata og Datasikkerhed

Dokumentation, procedurer og politikker inde for den fysiske sikkerhed:

Frederiksberg C Køreskole låser hardware adgang med kode.
Computer kode ved opstart og pause.
Tablet kode ved opstart og pause.

Og derved begrænser adgang for uvedkommende og tyveri.

Skolen har differentieret adgangskoder til hardware- og softwareprogrammer herunder:

• Computer
  • Tablet
  • Regnskabsprogram
  • Køreprøvebooking
  • Mail
  • Kalender
  • Cloud løsning
  • Hjemmeside

Skolens procedurer og politik inde for den tekniske/logiske sikkerhed er at benytte computerens firewall, virksomhedes mail anti-virus, netværkssikkerhed med kode, Cloud backup med kode,
Kundehenvendelse/dialog med navn og adresse mm. opbevares ikke længere end 2 år.

Adgang til bygning med personfølsomme med CPR nummer er sikret med lås.

Adgang til skolevogn når kørelærer eller politiets sagkyndige ikke er tilstede, med dokumenter af personfølsomme karakter bla. CPR nummer sikres med bilens lås. Der sikres at dokumenter kan ikke læses/ses igennem bilrude. Der er aldrig personfølsomme dokumenter i skolevognen om natten.

Frederiksberg C Køreskoles beredskabsplan

Ved mistet adgangrettigheder, er der ekstra mail til ny kode mm. suppleret med telefonnummer.

Nedbrud og fejl på IT-systemer, Kontakt support.

Beredskabsplan for mistanke om sikkerhedsbrud. Få hjælp til at se om der har være mistænkelig aktivitet. I så fald:
A. Skifte engangs kode
B. Lave en politianmeldes