Her finder du de oftest stillede spørgsmål

Efter den nye lov blev vedtaget, kan du allerede starte på dit kørekortforløb, når du er fyldt 16 år og 9 mdr. Helt præcist må du komme på manøvrebanen når du er fyldt 16 år og 9 mdr. Vi anbefaler dog at du venter med at starte til ca 2 måneder før du bliver 17 år.

Det tager ca 8 uger at få kørekort hos os, så hvis du starter 3 måneder før du bliver 17, skal du gå og vente på du bliver 17, og dermed må gå til praktisk prøve. I ventetiden kan du godt blive lidt ”rusten” og du risikerer at du skal have 1-2 ekstralektioner, inden du igen er prøveklar.

Selve undervisingen varer ca. 8 uger, og de fleste elever har kørekort inden for 8 uger. Hvis du har svært ved at køre bil, og hvis du er meget nervøs eller stresset når du kører, skal du have flere kørelektioner, og så tager det lidt længere tid.

Alle vores priser er oplyst her på siden, så du tydeligt kan se, hvad dit kørekort kommer til at koster. Der er ingen skjulte gebyrer, så den pris man finder på hjemmesiden er den pris du betaler.

Du kan enten betale lovpakken på en gang, eller dele betalingen op i 3 dele. Vælger du delbetaling, betaler du første del når du køber lovpakken. 2. Del til den første, og 3. Del til den første i den efterfølgende måned.

Skulle man være så uheldig at blive syg, eller på anden måde forhindret, så man ikke kan deltage, er det vigtigt at man melder afbud. Afbud til Manøvrebane, Glatbane, teoriprøve og praktisk prøve skal ske senest en uge inden. Afbud til teoriundervisning, kørelektioner og førstehjælp skal ske senest 24 før.

Melder du afbud senere får du ikke refunderet beløbet. Bemærk at du har mulighed for at lave en teoriundervisning som selvstudie, således du kan fortsætte på holdet, selv om du bliver syg eller forhindret

Du kan komme op til teoriprøven når du har gennemført den fulde teoriundervisning og har kørt 14 lektioner a’ 45 minutter og tidligst 1 måned før du fylder 17 år.

Nej, største ”problem” er faktisk at få dig til at komme med lægeerklæring, førstehjælpskursusbevis, sundhedskort og samtykkeerklæring (hvis du ikke er fyldt 18 år). Når først vi har modtaget det fra dig, kan vi få godkendt din ansøgning om kørekort i Borgerservice, og derefter booke en teoriprøve til dig

Du må tidligst komme til praktisk prøve den dag du fylder 17 år, og du skal naturligvis have gennemført al den lovpligtige undervisning, som er i lovpakken.

Nej, typisk kan du komme op til praktisk prøve 1 uge efter du har bestået din teoriprøve.

Hvis du har erhvervet kørekort som 17 årig, må du gerne køre bil, men der skal være en ledsager ved siden af dig. Ledsageren skal være min. 30 år gammel, og selv have kørekort til personbil. Ledsageren skal have haft kørekort i min. 10 år og dette må ikke have været frakendt i mellemtiden.

Ligesom tidligere, så må alle som er fyldt 18 år og har erhvervet kørekort til personbil, køre bil alene uden ledsager. Husk dog på at du de første 3 år, er førstegangserhverver og du dermed får kørselsforbud, hvis du får to klip i kørekortet.

Derfor skal du vælge Frederiksberg C Køreskole